27 de desembre: Nas del Dimoni.

IMPORTANT:

PER PARTICIPAR EN AQUESTA SECCIÓ ÉS OBLIGATORI ESTAR FEDERAT AMB LA MODALITAT D’ASSEGURANÇA “B”

• Seguirem les passes d’en Diego Sans.
  • Col·laboradors: Pedro Mas, Miquel Calafell i Luis Redondo.
  • Itinerari:  (itinerari circular marcat en vermell al mapa)Inici/àrea recreativa de sa Comuna de Caimari – camí del GR222 – sa Llangonissa – sa Bretxa Vella – carena del puig Caragoler des Guix – cim del puig Caragoler des Guix – canal Nord (baixada) – primera punta des Nas del Dimoni – segona punta des Nas del Dimoni – canal Nord – carena cap al puig des Grau – cim del puig des Grau – baixada cap al jaç del torrent de sa Coveta Negra – pas de n’Arbona – camí del GR222 – àrea recreativa de sa Comuna de Caimari/final

Sortirem de l’àrea recreativa de la comuna de Caimari i anirem a cercar el còmode camí del GR222, que puja en direcció a Lluc; passarem pel tram conegut com sa Llangonissa i arribarem a sa Bretxa Vella.

Aquí s’acaba la passejadeta i comença el que és bo. Just abans de creuar la dita Bretxa, a l’altura d’un sinistre pi cremat (premonitori del que ens espera) girarem a l’esquerra i pujarem a tota cresta per l’escarpada carena del puig Caragoler des Guix

Aquí, a qualque pas hi posarem corda a manera de passamà per ajudar en la progressió. Seguirem carena tira tira i a poc a poc fins a assolir el cim del puig Caragoler des Guix

Mapa

Seguidament, seguirem carena en direcció al puig des Grau i en uns 10 minuts arribarem a una estreta i empinada canal, la canal Nord, que ens baixarà al cingle de càrritx que hi ha a les faldes dels penya-segats des Guix. Seguintlo en direcció dreta ens menarà en pocs minuts al coll des Nas del Dimoni.

Aquí ens equiparem i ens prepararem per gaudir de la curta però intensa ascensió a la primera punta des Nas. Està equipada amb una sèrie de graons de ferro, que protegirem amb cordes per facilitar la pujada i davallada

Abans de tornar enrere al coll, anirem a conquerir la segona punta amb un ràpel de baixada d’uns 30 metres aproximadament, que després haurem de remuntar, i on ens farem la famosa pregunta de “qui em manava a mi anar a tocar-li els nassos al Dimoni…”. Les vistes des d’aquestes dues puntes són espectaculars. Recularem fins al coll des Nas i des d’allà cap a la canal Nord, que remuntarem, fins a tornar assolir la carena des Guix

Seguirem carena avall fins a arribar al coster que puja al cim del puig des Grau; des del cim baixarem direcció oest per un fantàstic bosc fins a anar a topar amb el jaç del torrent de sa Coveta Negra. Seguirem el jaç cap a l’esquerra i ens toparem de morros amb el pas de n’Arbona.

Des d’allà, ja seguint fites, anirem a cercar un altre cop el còmode camí del GR222 que ens conduirà de nou a l’àrea recreativa de sa Comuna de Caimari.

• Material: casc, arnès, baga d’ancoratge i bloquejador per pujar/assegurar-se a la corda en el pas de pujada.
  • Inscripció prèvia a Secretaria. Sortida a les 08.00 hores amb cotxes particulars des de la plaça des Tub.
  • Preu: socis, gratuït; no socis, 10 €
  • Comptes bancaris del GEM:
    • La  Caixa   ES38 2100 0792 6402 0011 5881
    • Sa Nostra: ES39 0487 2155 8120 0000 3711

Itinerari recomanat únicament a persones habituades a moure’s en terreny vertical, grimpades, pujada amb corda.